1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Resultaten voor: Alle Leeftijden

components/com_extendeddb/views/movies/tmpl/default.php
Sorteer op: Titel  |  Uitgave jaar  |  Duur  |  Datum ▼
Resultaten 21 - 40 van 51

The Place (2017)

  • Duur: 105 min
  • Genre: Drama

Een mysterieuze man zit dag in dag uit aan een tafeltje in de bar The Place. Hier ontvangt hij zijn ‘klanten’, die hem vragen hun soms onmogelijke wensen te realiseren. Een mooier uiterlijk, een kind genezen, weer kunnen zien, God hervinden…de zwijgzame man ontvangt de meest uiteenlopende verzoeken. In ruil voor zijn hulp vraagt hij deze mensen iets voor hem terug te doen. Wanhopig in hun zoektocht naar hervonden geluk zijn zij soms bereid een hoge (morele) prijs te betalen. Hoeveel hebben ze er daadwerkelijk voor over om hun wensen uit te laten komen?

Den Skyldige (The Guilty) (2018)

  • Duur: 85 min
  • Genre: Drama

Een zenuwslopend spannend debuut waarin politieagent Asger Holm vanuit de alarmcentrale de jacht opent op een ontvoerder.

In een meldkamer van de alarmcentrale beantwoordt Asger Holm een noodoproep van een ontvoerde vrouw. Wanneer de verbinding plotseling wordt verbroken begint de zoektocht naar de vrouw en haar ontvoerder. Met zijn telefoon als enige hulpmiddel begint Asger aan een race tegen de klok om de vrouw te redden. Al snel blijkt dat het misdrijf waar hij mee te maken heeft, veel groter is dan hij eigenlijk dacht.

Jeune femme - Montparnasse bienvenue (2017)

  • Duur: 97 min
  • Genre: Drama

Rauw drama over de in de steek gelaten Parisienne Paula, die zichzelf na een comfortabele relatie van tien jaar opnieuw probeert ‘uit te vinden’.

Paula is blut, draagt een gestolen jas, heeft een verse schram op haar voorhoofd en is behoorlijk overstuur. Tien jaar lang had ze een relatie met haar vroegere docent, nu heeft hij haar gedumpt. Als ze begint aan haar zwerftocht door Parijs ontvoert ze uit wraak zijn kat. Balancerend op het randje van dakloosheid en identiteitscrisis belandt de vroegere ‘vriendin van’ in lastige zo niet absurde situaties door zich steeds voor te doen als een andere persoon. Zo vindt Paula een baan als au pair terwijl ze zelf vaak nog handelt als een onverantwoordelijk kind en bluft ze zich door een sollicitatie voor lingerieverkoopster heen.

Dit portret van een zoekende generatie is gemaakt door een vrijwel geheel uit vrouwen bestaande filmcrew die er de Caméra d’Or mee won op het filmfestival in Cannes.

Klanken van Oorsprong

Klanken van Oorsprong neemt ons mee in een indringende zoektocht naar de impact van oorlog, vlucht en opnieuw moeten beginnen op verschillende generaties Nederlands-Indische muzikanten. Verhalen en muziek maken invoelbaar hoe de turbulente geschiedenis als last en inspiratiebron doorklinkt in hun invloedrijke muzikale bijdrage aan Nederland en daarbuiten.

Regisseur Hetty Naaijkens is aanwezig voor een inleiding en nagesprek met de zaal.

Love, Simon (2018)

  • Duur: 170 min
  • Genre: Drama

Love, Simon is een grappig en oprecht verhaal over opgroeien, en alle hectiek rondom jezelf vinden en verliefd worden.

Iedereen verdient de ware liefde. Maar voor de zeventienjarige Simon Spier (Nick Robinson) is het net iets ingewikkelder: hij moet zijn familie en vrienden nog vertellen dat hij homoseksueel is én hij weet niet wie de anonieme klasgenoot is op wie hij online verliefd is geworden. Het oplossen van beide kwesties blijkt hilarisch, angstaanjagend en zet zijn leven totaal op zijn kop. Love, Simon is een grappig en oprecht verhaal over opgroeien, en alle hectiek rondom jezelf vinden en verliefd worden.

Djam (2017)

De economische situatie op het Griekse Lesbos is precair, daarom gaat taverne-eigenaar Kagourgos niet zelf naar Istanboel om een motoronderdeel voor zijn boot te kopen – voor je het weet wordt je zaak door de banken geplunderd – maar stuurt hij zijn stiefdochter, de vrijgevochten Djam. Alles is geregeld: ze heeft geld en het hotel is geboekt. Ook moet ze nog langs familie om wat elpees met rebitika-muziek op te halen, de Griekse 'blues' waar haar stiefvader zo dol op is. Eenmaal aangekomen loopt alles anders; Djam ontmoet de jonge Française Avril, die in Turkije vluchtelingen wil helpen. Zij is echter haar geld en papieren kwijtgeraakt. en voelt zich totaal verloren. Djam ontfermt zich over haar, waarna de twee besluiten verder samen te reizen – een reis met een onvoorspelbaar verloop, vele ontmoetingen en evenzovele muzikale intermezzo's.

De Frans-Algerijnse regisseur Tony Gatlif, vooral bekend van zijn films die de Roma-cultuur tot onderwerp hebben, schreef zelf het scenario voor deze ode aan het leven, vrijheid en muziek.

Finding your feet (2017)

Wanneer ‘Lady’ Sandra Abbott er aan de vooravond van haar pensioen achter komt dat haar echtgenoot na een huwelijk van veertig jaar een verhouding heeft met haar beste vriendin, besluit ze bij haar oudere zus in te trekken. Een komisch drama over een nieuwe start met een heerlijke Britse sterrencast, waaronder Imelda Staunton (‘Pride’, ‘Vera Drake’), Timothy Spall (‘The Party’, ‘Mr. Turner’), Celia Imrie (‘The Best Exotic Marigold Hotel’) en Joanna Lumley (Absolutely Fabulous’).

Sandra zou niet meer kunnen verschillen van haar openhartige, volop datende, vrijgevochten zus Bif die in een huurflatje woont. Tegen haar zin in neemt Bif Sandra mee naar haar stijldanslessen, waar ze Bifs vrienden leert kennen: een kleurrijke en energieke groep leeftijdgenoten die Sandra laat zien dat pensionering juist een begin is.

Hannah (2017)

  • Duur: 95 min
  • Genre: Drama

Het leven van Hannah krijgt een dramatische wending als haar echtgenoot wordt gearresteerd. Ogenschijnlijk onaangedaan gaat Hannah door met de dagelijkse dingen. Ze doet haar huishouden, is de liefdevolle oppas van een kleine jongen en bezoekt de wekelijkse repetities van een amateurtheatergezelschap. Nergens wordt gesproken over haar situatie, het is alsof niemand weet wie zij is. Langzamerhand overvalt de eenzaamheid haar. Wanneer ze door haar zoon de deur wordt gewezen, wordt de rauwe werkelijkheid intens voelbaar en verliest ze de grip op haar leven. Hannah van regisseur Andrea Pallaoro (Medeas) is een intiem portret over een gebroken vrouw. Met minimale middelen onderzoekt de filmmaker eigentijdse thema’s als vervreemding, eenzaamheid en de grens tussen individuele vrijheid, menselijke relaties en sociale druk. Pallaora schreef het script voor de film met Charlotte Rampling als hoofdrolspeelster in zijn achterhoofd. Zijn keuze voor haar bleek de juiste. De reacties van de internationale filmpers na de wereldpremière op het filmfestival van Venetië in 2017 waren zeer positief en Charlotte Rampling voegde er met de award voor Beste Actrice (Volpi Cup) opnieuw een prijs toe aan haar omvangrijke oeuvre.

Borg/McEnroe (2017)

Het is 1980 wanneer het tennisduel van het jaar in zicht is. De Zweed Björn Borg, nummer één op de wereldranglijst van het herentennis, gaat het duel aan met het nieuwe Amerikaanse talent John McEnroe. De ingetogen en vriendelijke Borg wordt door de tenniswereld op handen gedragen. De excentrieke McEnroe staat ondanks zijn sportprestaties vooral bekend om zijn temperament op de tennisbaan. Beide mannen trainen ijverig ter voorbereiding op de finale, voor geen van beiden is verliezen een optie. Hoewel ze meer met elkaar gemeen hebben dan men op het eerste gezicht zou verwachten, ontwikkelt de rivaliteit zich steeds verder en lopen de spanningen hoog op tot het langverwachte moment daar eindelijk is. Terwijl de hele wereld meekijkt naar de finale tussen twee legendes, spelen Borg en McEnroe een wedstrijd die de tenniswereld voorgoed zal veranderen.

Kedi (2016)

Honderdduizenden Turkse katten bewegen zich vrij door de straten van Istanboel. Al duizenden jaren wandelen ze in en uit de levens van mensen. Zo zijn ze een essentieel onderdeel geworden van de diverse gemeenschappen die de stad zo kleurrijk maken. De katten van Istanboel zijn niemands eigendom. Ze leven tussen twee werelden, zijn wild noch tam, en brengen vreugde en een doel bij die mensen die ze zelf uitkiezen om hen te adopteren. In Istanboel zijn katten spiegels voor de inwoners; ze laten hen op een unieke manier reflecteren op hun leven.

Sage Femme (2017)

  • Duur: 117 min
  • Genre: Drama

Béatrice, een glansrol van filmdiva Catherine Deneuve, leeft er ondanks haar leeftijd nog lustig op los. Claire (Catherine Frot) is de eerlijkheid zelve. Als vroedvrouw heeft ze haar hele leven gewijd aan anderen. Naast de onzekerheid over haar werk wordt haar leven nog meer overhoop gehaald door de plotselinge terugkeer van Béatrice, de voormalige maîtresse van Claire’s overleden vader. Béatrice is haar tegenpool; luid, kleurrijk en egocentrisch. De vrouwen hebben elkaar decennia lang niet gezien. Claire vraagt zich dan ook af waarom Beatrice na jaren van afwezigheid nu weer in haar leven opduikt.

Dancer (2016)

Gezegend met een onwaarschijnlijke hoeveelheid lichaamskracht en elegantie bestormde Sergei Polunin op zeer jonge leeftijd de professionele balletwereld. Hij maakte grote indruk en werd de jongste eerste solist die het Royal Ballet ooit had gehad. Toen hij 25 jaar was werd het succes hem echter teveel. Zijn beroemdheid maakte hem zelfdestructief en zijn talent zag hij steeds meer als een zware last dan een gave. Deze documentaire biedt een unieke kijk in het leven van een complexe jongeman, die eigenhandig een online hit van ballet wist te maken. Hij heeft ballet zoals we het kennen volledig weten te veranderen en naar een ander niveau getild. Maar tegen welke prijs? Is het mogelijk je ooit nog vrij te voelen als je het meest waardevolle bezit van de balletwereld bent?

GRATIS VOORSTELLLING De kinderen van juf Kiet 13.00 uur (2016)

Deze film wordt vertoond tijdens LelySTART, de start van het culturele seizoen. De kaarten voor deze film zijn daarom gratis. Reserveer wel op tijd een kaartje want vol=vol!
Een jaar lang volgden regisseurs Petra en Peter Lataster juf Kiet en haar klas met kinderen uit alle windstreken. Kiet is een lerares die je ieder kind toewenst. Ze is liefdevol en altijd rechtvaardig. Haar geduld is oneindig. Ze leert haar kinderen Nederlands lezen en schrijven, maar vooral ook hoe je met elkaar omgaat en samen problemen oplost. De kinderen van juf Kiet is een hartverwarmende, grappige en aangrijpende film; een film waardoor je je als kijker weer op de lagere school waant; een ode aan de juf die ieder kind verdient.

After the Storm (2016)

  • Duur: 118 min
  • Genre: Drama

“Ben je geworden wie je wilde zijn?”, vraagt zijn zoontje aan Ryota (Abe Hiroshi). Ryota was ooit een succesvol romanschrijver, maar werkt nu als privédetective om de maandelijkse alimentatie bij elkaar te sprokkelen. Hij kampt met het verlies van zijn vader en raakt steeds meer vervreemd van zijn beeldschone ex-vrouw, zoontje en moeder. Een stormachtige zomernacht biedt Ryota echter de kans om niet alleen de regie over zijn eigen leven te nemen, maar ook de band met zijn zoontje te versterken. Meervoudig award-winnaar Kore-eda Hirokazu (Nobody Knows, Our Little Sister en Like Father, Like Son) keert terug met een gevoelig en krachtig verhaal over familiebanden.

Het Doet Zo Zeer (2016)

In Het Doet Zo Zeer schetst Heleen van Royen een portret van haar moeder bij wie beginnende dementie is geconstateerd. Een portret van zeer dichtbij: Heleen bedient de camera grotendeels zelf. In een periode van ruim een jaar volgt ze haar moeder in alledaagse situaties en in de tocht langs artsen, zorginstellingen en klinieken. Moeilijke beslissingen over verhuizen, over euthanasie en kostbare momenten van samenzijn wisselen elkaar af. Een liefdevolle, herkenbare, pijnlijke en vaak bijzonder grappige ode aan het leven, met dank aan Heleens moeder, mevrouw Breed.

Perfetti Sconosciuti (2016)

Eva en Rocco, een getrouwd stel van rond de veertig met een pubererende dochter, hebben drie bevriende stellen uitgenodigd voor een etentje bij hun thuis. De meesten kennen elkaar al sinds hun jeugd, maar Carlotta, de tweede vrouw van Lele, is nog vrij nieuw in het groepje, dat vol spanning uitkijkt naar de komst van de pas gescheiden Peppe, die heeft aangekondigd zijn nieuwe vriendin mee te zullen nemen. Maar hij arriveert alleen: ze was niet lekker.

Tijdens het voorgerecht komt het gesprek op een vrouw die haar man op overspel betrapte toen ze in zijn smartphone compromitterende boodschappen aantrof. Eva stelt jolig voor dat iedereen zijn mobieltje op tafel legt en dat ze alle binnenkomende telefoontjes en berichtjes die avond met elkaar zullen delen. Ze hebben als goede vrienden toch niets voor elkaar te verbergen? Niemand durft te erkennen dit een minder goed idee te vinden en schoorvoetend gaat iedereen akkoord. Maar wat bij de pasta nog een leuk spelletje tussen vrienden lijkt te zijn, ontwikkelt zich tijdens het vleesgerecht en de tiramisu tot een pijnlijk gebeuren. Het wordt duidelijk hoe weinig ze eigenlijk van elkaar weten, zelfs van de eigen partner...

Down to Earth (2015)

Een familie laat de doorgedraaide wereld achter zich en begint aan de reis van hun leven. Samen met hun drie kinderen reizen ze naar alle uithoeken van de aarde op zoek naar een nieuw perspectief op het leven en de wereld waarin we leven. Zonder crew, zonder vastomlijnd plan; met maar elk met een camera en een rugzak. En de nieuwsgierigheid om te luisteren. Tijdens hun vijf jaar durende avontuur leven ze met en bij verschillende stammen op zes continenten. Ze filmen hun ontmoetingen met de stamoudsten, de wijzen die nog nooit eerder geïnterviewd werden.

I, Daniël Blake (2016)

  • Duur: 97 min
  • Genre: Drama

De 59-jarige Daniel Blake verdient als timmerman zijn brood. Tot hij een hartaanval krijgt en voor het eerst van zijn leven een beroep op straat moet doen. Hij probeert zich een weg te banen door het onpersoonlijke en bureaucratische uitkeringssysteem. Daarbij ontmoet hij de alleenstaande moeder Katie en haar twee kinderen. Ze steunen elkaar en vinden samen hun waardigheid terug…

Weiner (2016)

Heel wat politici hebben hun carrière zien ontsporen, maar zelden is dat zo uitgebreid en genadeloos gedocumenteerd als in het scherpzinnige en pijnlijk grappige Weiner. De Amerikaanse politicus Anthony Weiner kwam in 2011 in opspraak vanwege sexting – het leidde tot zijn aftreden als congreslid. Twee jaar later maakt hij een onverwachte politieke comeback door zich te mengen in de race om het burgemeesterschap van New York, waarin een belangrijke rol is weggelegd voor zijn vrouw Huma Abedin, belangrijk adviseur van Hillary Clinton. Regisseurs Josh Kriegman en Elyse Steinberg volgen de dramatische wederopstanding en – wanneer Weiners seksuele exhibitionisme wederom opspeelt – onvermijdelijke ondergang van de hardleerse politicus. De regisseurs maken dankbaar gebruik van de onbeperkte toegang die ze hebben tot Weiner zelf, zijn familie en zijn campagneteam. De film toont met humor en drama de dunne scheidslijn tussen politiek vertoon en persoonlijke tragedie en de meedogenloze manier waarop de media – wanneer ze eenmaal bloed hebben geroken – korte metten maken met een beschadigd publiek figuur.

Florence Foster Jenkins (2016)

Florence Foster Jenkins vertelt het waargebeurde verhaal van de gelijknamige legendarische New Yorkse erfgename en socialite die er alles aan deed om haar droom, een groots zangeres worden, uit te laten komen. De stem die ze in haar hoofd hoorde was prachtig, maar voor anderen klonk haar gezang vreselijk vals. Haar echtgenoot en manager, St. Clair Bayfield, een aristocratische Engelse acteur, was vastbesloten om zijn geliefde Florence tegen de waarheid te beschermen. Wanneer Florence besluit een openbaar concert in Carnegie Hall te geven, komt hij voor de grootste uitdaging van zijn leven te staan.

Inschrijven nieuwsbrief

mod_ccnewsletter/default.php
Naam:
E-mail:

U bent bezoeker

Zondag, 11 April 2021

 

Privacyverklaring

Twitter

mod_wdstwitterwidget/default.php
Check de volgende prachtige filmtitels in onze nieuwe programmering. Voor tickets, ga naar https://t.co/6HnMrpX0hghttps://t.co/DfRwC2DKj7
De nieuwe programmering is bekend met wederom hele mooie titels. Voor tickets, ga naar https://t.co/6HnMrpX0hg 29-… https://t.co/GkfY2ltJSn

Laatste Nieuws

Filmtheater Lelystad blijft in het Agoratheater

De directie van het Agoratheater heeft bekend gemaakt dat met ingang van 1 maart 2021 de bioscoopactiviteiten worden beëindigd. Deze ingrijpende maatregel die noodzakelijk is in verband met de slechte financiële vooruitzichten als gevolg van de coronacrisis, is natuurlijk slecht nieuws voor de filmliefhebbers in Lelystad. Maar er is een lichtpuntje. Het Agoratheater ziet wel kans om de samenwerking met filmtheater Lelystad voort te zetten. Dat betekent dat wij voor de rest van het jaar – dus tot de komst van de nieuwe bioscoop in Lelystad – onze films kunnen blijven vertonen in het Agoratheater. We houden u op de gebruikelijke wijze op de hoogte van ons filmaanbod en we hopen u regelmatig bij onze voorstellingen te mogen begroeten.

Filmtheater Lelystad

Gesloten t/m 20 april

Helaas blijven Filmtheater Lelystad en Agora dicht tot en met 20 april. We hebben alle begrip voor de strengere coronamaatregelen, maar het blijft natuurlijk een domper. Heb je kaarten voor een voorstelling in deze periode dan ontvang je zo spoedig mogelijk bericht vanuit Agora. Pas goed op jezelf en anderen!

Kaartjes alleen online

Vanwege de Corona-maatregelen zijn kaartjes tot nader order alleen online te bestellen via de website van het Agora Theater https://agora-lelystad.nl/bioscoop dus niet aan de kassa.

Third Floor Webdesign Eindhoven