1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Resultaten voor: Alle Leeftijden

components/com_extendeddb/views/movies/tmpl/default.php
Sorteer op: Titel  |  Uitgave jaar  |  Duur ▼  |  Datum
Resultaten 21 - 40 van 51

La Vérité (2019)

Filmtheater Lelystad, La Vérité

  • Duur: 106 min
  • Genre: Drama

De nieuwe film van Hirokazu Kore-eda (´Shoplifters´, ´Like Father, Like Son´) vertelt een krachtig en emotioneel verhaal over de stormachtige reünie tussen dochter Lumir en haar acterende moeder Fabienne. Met Juliette Binoche, Catherine Deneuve en Ethan Hawke in de hoofdrol.
★★★★ NRC HANDELSBLAD
‘Een échte Kore-eda; een fijnzinnig ­familiedrama.De dialogen sprankelen, en er wordt geweldig geacteerd.’HET PAROOL
★★★★ ‘De eerste internationale film van de Japanse grootmeester Kore-eda is een zowel grappig als bijtend portret van een gebroken gezin.’
VPRO CINEMA
★★★★‘Deneuve leeft zich helemaal uit’ ALGEMEEN DAGBLADDe Franse filmicoon Fabienne wordt door iedereen in haar omgeving op handen gedragen.
Voor de uitbreng van haar memoires keert haar dochter Lumir met haar gezin vanuit New York terug naar Parijs. Het is voor Lumir geen verrassing dat alles in haar ouderlijk huis nog altijd om haar moeder draait. Vol verbazing leest ze de fantasierijke biografie van haar moeder. Fabienne heeft echter geen tijd om stil te staan bij de vragen die Lumir hier over heeft. Ze is druk bezig met de voorbereidingen van een nieuw filmproject. De reünie tussen moeder en dochter verandert in een hevige confrontatie, waarbij weggestopte trauma’s worden opgerakeld en de waarheid eindelijk boven tafel komt.
Een prachtig intiem familiedrama. Catherine Deneuve en Juliette Binoche stelen de show.’DE FILMKRANT
‘Kore-eda bewijst opnieuw dat hij een scherpe blik heeft voor menselijk onvermogen. Vuurwerk tussen de twee hoofdrolspeelsters.’
DE TELEGRAAF

The Place (2017)

  • Duur: 105 min
  • Genre: Drama

Een mysterieuze man zit dag in dag uit aan een tafeltje in de bar The Place. Hier ontvangt hij zijn ‘klanten’, die hem vragen hun soms onmogelijke wensen te realiseren. Een mooier uiterlijk, een kind genezen, weer kunnen zien, God hervinden…de zwijgzame man ontvangt de meest uiteenlopende verzoeken. In ruil voor zijn hulp vraagt hij deze mensen iets voor hem terug te doen. Wanhopig in hun zoektocht naar hervonden geluk zijn zij soms bereid een hoge (morele) prijs te betalen. Hoeveel hebben ze er daadwerkelijk voor over om hun wensen uit te laten komen?

Maria by Callas (2017)

De documentaire Maria By Callas vertelt het levensverhaal van de bekende Amerikaans-Griekse operazanges Maria Callas aan de hand van nooit eerder vertoonde video’s en foto's. De documentaire toont veertig jaar na haar dood persoonlijke Super 8-films, eigen live-opnames, intieme brieven en zeldzame archiefbeelden waarin Maria Callas voor het eerst in kleur achter de schermen te zien is. Naast Callas zijn ook Aristoteles Onassis, Marilyn Monroe, Alain Delon, Yves Saint Laurent, J.F. Kennedy, Luchino Visconti, Winston Churchill, Grace Kelly en Liz Taylor te zien in de film. Maria By Callas is een intiem portret van de beroemdste sopraan uit de twintigste eeuw.

Hope Gap (2019)

Filmtheater Lelystad, Hope Gap

Grace (Annette Bening) en Edward (Bill Nighy) wonen in een klein dorp bij de klif van Hope Gap en zijn 29 jaar getrouwd. Als hun zoon Jamie (Josh O’Conner) een weekend komt logeren vertelt zijn vader hem dat hij van plan is om nog dezelfde dag zijn moeder te verlaten. Het eens zo hechte gezin wordt nu geconfronteerd met een nieuwe situatie waarin emoties als ongeloof, woede, onmacht maar ook hoop elkaar kruisen.

The Kingmaker (2019)

The Kingmaker, Filmtheater Lelystad

=== LET OP: VANWEGE DE LAATSTE CORONAMAATREGELEN IS ER SLECHTS PLEK VOOR 30 BEZOEKERS. WEES ER DAAROM SNEL BIJ. VOL IS VOL! ===

Regisseur Lauren Greenfield, die haar fascinatie voor rijkdom eerder onder meer toonde met ‘Generation Wealth’, duikt voor haar nieuwste film in het leven van de puissant rijke familie Marcos. Imelda, een moderne Marie Antoinette, zegt weer een paradijs van de Filipijnen te willen maken. Al sinds haar terugkeer naar het land heeft ze politieke aspiraties.
★★★★★ - Trouw ★★★★ - NRC ★★★★ - de Volkskrant ★★★★ - VPRO Cinema
Treurig kijkt de negentigjarige Imelda Marcos vanuit haar auto naar de armoede in Manilla. Hoe anders was het op de Filipijnen tussen 1965 en 1986, merkt ze op, toen haar man Ferdinand Marcos nog aan de macht was. De voormalige First Lady haalt een dikke stapel bankbiljetten tevoorschijn voor de bedelende landgenoten die ze passeert. En even later nog zo’n pak geld, bij een bezoek aan jonge kankerpatiënten. Maar hoe komt ze eigenlijk aan al dat geld?
Terwijl Marcos constant haar eigen goedheid blijft verkopen, vertellen activisten en politieke tegenstanders over de verwoestende corruptie in de Filipijnen. Het contrast met Imelda’s trotse, vaderlandslievende verhaal gaat steeds meer schrijnen. ‘The Kingmaker’ laat zien hoe geld en macht elkaar in stand houden, en hoe de donkere geschiedenis zichzelf herhaalt.
Regie: Lauren Greenfield
Cast: Imelda Marcos

L'Avenir (2016)

  • Duur: 100 min
  • Genre: Drama

Nathalie is docent filosofie aan een Parijs lyceum, getrouwd en moeder van twee kinderen. Ze heeft een druk leven waarin haar gezin, haar veeleisende moeder en een getalenteerde ex-leerling om haar aandacht vragen. Dan vertelt haar man dat hij haar verlaat voor een andere vrouw en overlijdt kort daarna haar moeder. In de periode van rouw die volgt, weet Nathalie haar leven opnieuw vorm te geven.

Borg/McEnroe (2017)

Het is 1980 wanneer het tennisduel van het jaar in zicht is. De Zweed Björn Borg, nummer één op de wereldranglijst van het herentennis, gaat het duel aan met het nieuwe Amerikaanse talent John McEnroe. De ingetogen en vriendelijke Borg wordt door de tenniswereld op handen gedragen. De excentrieke McEnroe staat ondanks zijn sportprestaties vooral bekend om zijn temperament op de tennisbaan. Beide mannen trainen ijverig ter voorbereiding op de finale, voor geen van beiden is verliezen een optie. Hoewel ze meer met elkaar gemeen hebben dan men op het eerste gezicht zou verwachten, ontwikkelt de rivaliteit zich steeds verder en lopen de spanningen hoog op tot het langverwachte moment daar eindelijk is. Terwijl de hele wereld meekijkt naar de finale tussen twee legendes, spelen Borg en McEnroe een wedstrijd die de tenniswereld voorgoed zal veranderen.

The Wife (2017)

  • Duur: 100 min
  • Genre: Drama

Joan Castleman heeft veertig jaar lang haar talent, dromen en ambities opgeofferd voor de literaire succescarrière van haar charismatische man Joe Castleman. Hun pact zorgde voor een stevig huwelijk, maar Joan heeft haar breekpunt bereikt. De dag voordat haar man de Nobelprijs voor Literatuur krijgt uitgereikt, besluit ze een geheim te onthullen waardoor alles in één klap op losse schroeven komt te staan. Glenn Close, Jonathan Pryce en Christian Slater spelen de hoofdrollen in The Wife. Een ijzersterk, spannend en stijlvol drama over menselijke relaties en een vrouw die uiteindelijk haar eigen stem vindt.

Maggie's plan (2015)

Maggie is een New Yorkse dertiger die nog nooit een serieuze relatie heeft gehad. Vlak nadat ze besluit om alleen een kind te krijgen, loopt ze de charismatische schrijver John Harding tegen het lijf. De twee hebben gelijk een klik. Ondanks zijn huwelijk met de succesvolle Georgette raakt John volledig in de ban van Maggie en beginnen ze een affaire. Maar tot Maggie’s grote teleurstelling blijkt hij niet te zijn zoals hij zich voordeed, wat haar tot een absurd, maar geniaal plan brengt.

Maggie’s Plan is een eigenzinnige, romantische komedie van Rebecca Miller. Zij werkte voor The Private Lives of Pippa Lee al samen met Julianne Moore (Still Alice), die in deze film met Ethan Hawke (Boyhood) het wankele echtpaar Georgette en John vertolkt. Hoofdrolspeelster Greta Gerwig brak internationaal door met Frances Ha, waarmee zij zich de rol van New Yorkse excentriekeling volledig eigen heeft gemaakt.

I, Daniël Blake (2016)

  • Duur: 97 min
  • Genre: Drama

De 59-jarige Daniel Blake verdient als timmerman zijn brood. Tot hij een hartaanval krijgt en voor het eerst van zijn leven een beroep op straat moet doen. Hij probeert zich een weg te banen door het onpersoonlijke en bureaucratische uitkeringssysteem. Daarbij ontmoet hij de alleenstaande moeder Katie en haar twee kinderen. Ze steunen elkaar en vinden samen hun waardigheid terug…

Perfetti Sconosciuti (2016)

Eva en Rocco, een getrouwd stel van rond de veertig met een pubererende dochter, hebben drie bevriende stellen uitgenodigd voor een etentje bij hun thuis. De meesten kennen elkaar al sinds hun jeugd, maar Carlotta, de tweede vrouw van Lele, is nog vrij nieuw in het groepje, dat vol spanning uitkijkt naar de komst van de pas gescheiden Peppe, die heeft aangekondigd zijn nieuwe vriendin mee te zullen nemen. Maar hij arriveert alleen: ze was niet lekker.

Tijdens het voorgerecht komt het gesprek op een vrouw die haar man op overspel betrapte toen ze in zijn smartphone compromitterende boodschappen aantrof. Eva stelt jolig voor dat iedereen zijn mobieltje op tafel legt en dat ze alle binnenkomende telefoontjes en berichtjes die avond met elkaar zullen delen. Ze hebben als goede vrienden toch niets voor elkaar te verbergen? Niemand durft te erkennen dit een minder goed idee te vinden en schoorvoetend gaat iedereen akkoord. Maar wat bij de pasta nog een leuk spelletje tussen vrienden lijkt te zijn, ontwikkelt zich tijdens het vleesgerecht en de tiramisu tot een pijnlijk gebeuren. Het wordt duidelijk hoe weinig ze eigenlijk van elkaar weten, zelfs van de eigen partner...

Djam (2017)

De economische situatie op het Griekse Lesbos is precair, daarom gaat taverne-eigenaar Kagourgos niet zelf naar Istanboel om een motoronderdeel voor zijn boot te kopen – voor je het weet wordt je zaak door de banken geplunderd – maar stuurt hij zijn stiefdochter, de vrijgevochten Djam. Alles is geregeld: ze heeft geld en het hotel is geboekt. Ook moet ze nog langs familie om wat elpees met rebitika-muziek op te halen, de Griekse 'blues' waar haar stiefvader zo dol op is. Eenmaal aangekomen loopt alles anders; Djam ontmoet de jonge Française Avril, die in Turkije vluchtelingen wil helpen. Zij is echter haar geld en papieren kwijtgeraakt. en voelt zich totaal verloren. Djam ontfermt zich over haar, waarna de twee besluiten verder samen te reizen – een reis met een onvoorspelbaar verloop, vele ontmoetingen en evenzovele muzikale intermezzo's.

De Frans-Algerijnse regisseur Tony Gatlif, vooral bekend van zijn films die de Roma-cultuur tot onderwerp hebben, schreef zelf het scenario voor deze ode aan het leven, vrijheid en muziek.

Jeune femme - Montparnasse bienvenue (2017)

  • Duur: 97 min
  • Genre: Drama

Rauw drama over de in de steek gelaten Parisienne Paula, die zichzelf na een comfortabele relatie van tien jaar opnieuw probeert ‘uit te vinden’.

Paula is blut, draagt een gestolen jas, heeft een verse schram op haar voorhoofd en is behoorlijk overstuur. Tien jaar lang had ze een relatie met haar vroegere docent, nu heeft hij haar gedumpt. Als ze begint aan haar zwerftocht door Parijs ontvoert ze uit wraak zijn kat. Balancerend op het randje van dakloosheid en identiteitscrisis belandt de vroegere ‘vriendin van’ in lastige zo niet absurde situaties door zich steeds voor te doen als een andere persoon. Zo vindt Paula een baan als au pair terwijl ze zelf vaak nog handelt als een onverantwoordelijk kind en bluft ze zich door een sollicitatie voor lingerieverkoopster heen.

Dit portret van een zoekende generatie is gemaakt door een vrijwel geheel uit vrouwen bestaande filmcrew die er de Caméra d’Or mee won op het filmfestival in Cannes.

A Perfectly Normal Family (2020)

En helt almindelig familie

Wanneer Emma’s vader vertelt dat hij voortaan als vrouw door het leven wil gaan, is zijn jongste dochter totaal uit het lood geslagen. Thomas verandert daarna snel in Agnete: een vrouw met zwierige jurken die opeens niet meer van voetbal lijkt te houden. Wie is deze nieuwe vader? Kan Emma deze Agnete überhaupt nog zo noemen? Het veilige gezinsleven dat ze kende, komt op losse schroeven te staan en de hechte vader-dochterband verandert voorgoed.

Weiner (2016)

Heel wat politici hebben hun carrière zien ontsporen, maar zelden is dat zo uitgebreid en genadeloos gedocumenteerd als in het scherpzinnige en pijnlijk grappige Weiner. De Amerikaanse politicus Anthony Weiner kwam in 2011 in opspraak vanwege sexting – het leidde tot zijn aftreden als congreslid. Twee jaar later maakt hij een onverwachte politieke comeback door zich te mengen in de race om het burgemeesterschap van New York, waarin een belangrijke rol is weggelegd voor zijn vrouw Huma Abedin, belangrijk adviseur van Hillary Clinton. Regisseurs Josh Kriegman en Elyse Steinberg volgen de dramatische wederopstanding en – wanneer Weiners seksuele exhibitionisme wederom opspeelt – onvermijdelijke ondergang van de hardleerse politicus. De regisseurs maken dankbaar gebruik van de onbeperkte toegang die ze hebben tot Weiner zelf, zijn familie en zijn campagneteam. De film toont met humor en drama de dunne scheidslijn tussen politiek vertoon en persoonlijke tragedie en de meedogenloze manier waarop de media – wanneer ze eenmaal bloed hebben geroken – korte metten maken met een beschadigd publiek figuur.

45 Years (2015)

Het is een week voor het 45-jarige huwelijksfeest van Kate en Geoff Mercer wanneer er een brief arriveert voor Geoff. Het lichaam van zijn eerste geliefde is gevonden in het ijs van de Zwitserse Alpen waar zij begin jaren 60 vermist raakte. Het bericht brengt het de echtgenoten danig uit balans en het is nog maar de vraag of hun huwelijk het feest haalt in de vijf dagen die nog resteren.

Hannah (2017)

  • Duur: 95 min
  • Genre: Drama

Het leven van Hannah krijgt een dramatische wending als haar echtgenoot wordt gearresteerd. Ogenschijnlijk onaangedaan gaat Hannah door met de dagelijkse dingen. Ze doet haar huishouden, is de liefdevolle oppas van een kleine jongen en bezoekt de wekelijkse repetities van een amateurtheatergezelschap. Nergens wordt gesproken over haar situatie, het is alsof niemand weet wie zij is. Langzamerhand overvalt de eenzaamheid haar. Wanneer ze door haar zoon de deur wordt gewezen, wordt de rauwe werkelijkheid intens voelbaar en verliest ze de grip op haar leven. Hannah van regisseur Andrea Pallaoro (Medeas) is een intiem portret over een gebroken vrouw. Met minimale middelen onderzoekt de filmmaker eigentijdse thema’s als vervreemding, eenzaamheid en de grens tussen individuele vrijheid, menselijke relaties en sociale druk. Pallaora schreef het script voor de film met Charlotte Rampling als hoofdrolspeelster in zijn achterhoofd. Zijn keuze voor haar bleek de juiste. De reacties van de internationale filmpers na de wereldpremière op het filmfestival van Venetië in 2017 waren zeer positief en Charlotte Rampling voegde er met de award voor Beste Actrice (Volpi Cup) opnieuw een prijs toe aan haar omvangrijke oeuvre.

Wad (2018)

Wad is de eerste Nederlandse natuurfilm over het waddengebied. Ruben Smit en zijn crew registreren dit unieke Nederlandse natuurgebied en al zijn bijzondere natuurfenomenen onder- en bovenwater, in elk jaargetijde. Vanuit een holistische benadering; alles heeft met alles te maken. Geen aaneenschakeling van mooie plaatjes maar een duidelijk verhaal met herkenbare iconen zoals de zeehond, de bergeend en de slechtvalk. Een film die het ecosysteem in beeld brengt als nooit te voren; van de kleine kiezelwieren onderaan de voedselketen tot aan de slechtvalk en de grijze zeehond als iconen van het wad. Met de nieuwste filmtechnieken, timelapses, drones, microfotografie en onderwatercamera’s weet de crew de bijzondere natuur van de wadden vanuit alle perspectieven te vangen. Het waddengebied is het enige Nederlandse natuurgebied met de status Unesco Werelderfgoed.

A Rainy Day in New York (2019)

Filmtheater lelystad, A Rainy Day in New York

A Rainy Day In New York is Woody Allens vijftigste film als regisseur en scenarist. Met een sterrencast bestaande uit o.a. Timothée Chalamet, Elle Fanning, Selena Gomez, Jude Law, Diego Luna en Liev Schreiber, vertelt de romantische komedie het verhaal van een jong stel dat zich verheugt op een speciaal weekend in New York, weg van de universiteit waar ze allebei studeren. Maar dan verandert hun weekend in een ingewikkelde puinhoop. De film is de derde samenwerking tussen Allen en de vermaarde, met een Oscar bekroonde cameraman Vittorio Storaro.

Het Doet Zo Zeer (2016)

In Het Doet Zo Zeer schetst Heleen van Royen een portret van haar moeder bij wie beginnende dementie is geconstateerd. Een portret van zeer dichtbij: Heleen bedient de camera grotendeels zelf. In een periode van ruim een jaar volgt ze haar moeder in alledaagse situaties en in de tocht langs artsen, zorginstellingen en klinieken. Moeilijke beslissingen over verhuizen, over euthanasie en kostbare momenten van samenzijn wisselen elkaar af. Een liefdevolle, herkenbare, pijnlijke en vaak bijzonder grappige ode aan het leven, met dank aan Heleens moeder, mevrouw Breed.

Inschrijven nieuwsbrief

mod_ccnewsletter/default.php
Naam:
E-mail:

U bent bezoeker

Zondag, 11 April 2021

 

Privacyverklaring

Twitter

mod_wdstwitterwidget/default.php
Check de volgende prachtige filmtitels in onze nieuwe programmering. Voor tickets, ga naar https://t.co/6HnMrpX0hghttps://t.co/DfRwC2DKj7
De nieuwe programmering is bekend met wederom hele mooie titels. Voor tickets, ga naar https://t.co/6HnMrpX0hg 29-… https://t.co/GkfY2ltJSn

Laatste Nieuws

Filmtheater Lelystad blijft in het Agoratheater

De directie van het Agoratheater heeft bekend gemaakt dat met ingang van 1 maart 2021 de bioscoopactiviteiten worden beëindigd. Deze ingrijpende maatregel die noodzakelijk is in verband met de slechte financiële vooruitzichten als gevolg van de coronacrisis, is natuurlijk slecht nieuws voor de filmliefhebbers in Lelystad. Maar er is een lichtpuntje. Het Agoratheater ziet wel kans om de samenwerking met filmtheater Lelystad voort te zetten. Dat betekent dat wij voor de rest van het jaar – dus tot de komst van de nieuwe bioscoop in Lelystad – onze films kunnen blijven vertonen in het Agoratheater. We houden u op de gebruikelijke wijze op de hoogte van ons filmaanbod en we hopen u regelmatig bij onze voorstellingen te mogen begroeten.

Filmtheater Lelystad

Gesloten t/m 20 april

Helaas blijven Filmtheater Lelystad en Agora dicht tot en met 20 april. We hebben alle begrip voor de strengere coronamaatregelen, maar het blijft natuurlijk een domper. Heb je kaarten voor een voorstelling in deze periode dan ontvang je zo spoedig mogelijk bericht vanuit Agora. Pas goed op jezelf en anderen!

Kaartjes alleen online

Vanwege de Corona-maatregelen zijn kaartjes tot nader order alleen online te bestellen via de website van het Agora Theater https://agora-lelystad.nl/bioscoop dus niet aan de kassa.

Third Floor Webdesign Eindhoven