1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Resultaten voor: Drama

components/com_extendeddb/views/movies/tmpl/default.php
Sorteer op: Titel  |  Uitgave jaar  |  Duur  |  Datum ▼
Resultaten 1 - 20 van 261

Todos lo saben (2018)

  • Duur: 132 min
  • Genre: Drama

Todos lo saben (Everybody Knows), met Penélope Cruz en Javier Bardem in de hoofdrollen, is een spannende film waarin de verhoudingen binnen een Spaanse familie op scherp worden gezet door de vermissing van een kind. Laura (Penélope Cruz) en haar gezin reizen vanuit Buenos Aires terug naar haar geboortedorp in Spanje voor een huwelijk. De bruiloft is een grote reünie met de hele familie, dorpsvrienden en haar oude liefde Paco (Javier Bardem). Wanneer het feest ruw verstoord wordt door de verdwijning van Laura's dochter, staat het leven van de Spaanse familie op z'n kop. In hun zoektocht naar antwoorden komen lang verborgen familiegeheimen boven drijven. Todos lo saben is de nieuwe film van de tweevoudig Oscarwinnaar Asghar Farhadi (A Separation, The Salesman). De psychologische thriller was de openingsfilm van het Cannes filmfestival en werd tevens geselecteerd voor de Officiële Competitie.

Fanny & Alexander (1982)

  • Duur: 300 min
  • Genre: Drama

Ingmar Bergmans beroemde terugblik op zijn eigen jeugdjaren. De levenslustige weduwe Emilie Ekdahl hertrouwt met Edvard Vergerus, een strenge lutherse geestelijke. Haar kinderen Fanny en Alexander komen in opstand: Vergerus bant alle vreugde uit het leven van de kinderen en sluit ze op zolder op, waarna Alexander wraak probeert te nemen met behulp van zwarte magie. In zijn laatste bioscoopfilm blikt Ingmar Bergman terug op zijn ‘idyllische en panische’ jeugdjaren: de door de ogen van het tienjarige jongetje vertelde familiekroniek is een verkapt zelfportret – de fantasievolle Alexander is de kleine Ingmar zelf

Burning 16+ (2018)

  • Duur: 148 min
  • Genre: Drama

Let op: Toegang tot deze film is alleen voor 16 jaar én ouder. Ook onder begeleiding van een volwassene mogen we geen mensen binnen laten onder de 16. Er kan om legitimatie gevraagd worden, bij twijfel en/of geen legitimatie kunnen we je niet binnen laten.

Jongsoo werkt als parttime koerier in Seoul, maar droomt van een schrijverscarrière. Op een dag wordt hij op straat aangesproken door een oud klasgenootje: de leuke en opgewekte Haemi. Ze staat op het punt om naar Afrika te reizen en vraagt hem of hij in de tussentijd op haar kat wil passen. Jongsoo betwijfelt of het beestje wel echt bestaat, maar valt als een blok voor Haemi en stemt graag toe. De teleurstelling volgt al snel. Haemi keert terug met de charmante, mysterieuze Ben die ze in Nairobi heeft opgepikt. Tussen de drie ontwikkelt zich een ongemakkelijke driehoeksverhouding welke verergert door Bens merkwaardige 'hobby'. Dan verdwijnt Haemi spoorloos. Koreaanse meester Lee Chang-dong (Poetry) baseerde het scenario van deze poëtische en onweerstaanbare thriller op een kort verhaal van Haruki Murakami. Met een record aantal punten in de journalistenpoll riep de internationale pers Burning uit tot hét meesterwerk van Cannes van dit jaar.

De dirigent (2018)

Amerika 1926: De Nederlandse 24 jarige Antonia Brico (Christanne de Bruijn) is als kind met haar ouders (Annet Malherbe en Raymond Thiry) geëmigreerd naar Amerika. Ze droomt ervan om dirigent te worden, maar die ambitie wordt door niemand serieus genomen. Haar pianoleraar adviseert haar om geen toelating te doen voor het conservatorium. Omdat ze weinig meer te verliezen heeft, keert ze terug naar haar geboorteland waar ze de beroemde dirigent Mengelberg (Gijs Scholten van Aschat) smeekt om dirigeerlessen. Mengelberg ziet dat helemaal niet zitten en stuurt haar door naar Berlijn, waar ze tegen alle verwachting in als vrouw meer kans blijkt te maken. Na haar tweejarige studie aan de Rijksacademie voor Muziek zal ze daar als eerste vrouw het beroemde Berlijns Philharmonisch Orkest dirigeren. De spanning wordt haar bijna te groot, als de liefde van haar leven haar voor het blok zet. Wat zal Antonia kiezen? De film De Dirigent is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de uit Nederland afkomstige Antonia Brico. Eind jaren ’20 was zij de eerste vrouwelijke dirigent ter wereld die succesvol grote symfonie orkesten dirigeerde. Tot voor kort lukte het vrouwen nauwelijks om aan de top van de wereldranglijst van belangrijkste dirigenten te komen. Dit jaar benoemde het Radio Filharmonisch Orkest voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis een vrouwelijke chefdirigent: Karina Canellakis

Becoming Astrid (2018)

  • Duur: 123 min
  • Genre: Drama

Als jonge vrouw maakte Astrid Lindgren een gebeurtenis mee die haar diep trof en het verdere verloop van haar leven zou bepalen. Het gaf haar de kracht en het zelfvertrouwen een ander pad te kiezen dan van haar in die tijd werd verwacht. Ze volgde haar hart en ontwikkelde zo haar passie voor schrijven. Met haar fantasierijke kinderboeken als Pippi Langkous is ze wereldwijd een van de meest inspirerende en geliefde auteurs van ons tijdperk geworden en staat ze symbool voor de vrije mens die met conventies durfde te breken.

Girl (2018)

  • Duur: 106 min
  • Genre: Drama

Girl schetst het leven van de 15-jarige Lara, wier grootste droom is om carrière te maken als ballerina. Maar haar lichaam stribbelt tegen, want Lara is geboren als jongen. Echter, samen met haar vader en jonge broertje tracht ze de wereld te trotseren. Tijdens het Filmfestival van Cannes sleepte Girl verschillende prijzen in de wacht. Debuterend regisseur Lukas Dhont werd bekroond met de prestigieuze Camera d’Or, de jonge hoofdrolspeler Victor Polster won de prijs voor de Beste Vertolking in Un Certain Regard, de internationale pers beloonde Girl met de Prix Fipresci en de film won ook nog eens de Queer Palm. Bij de wereldpremière tijdens het Filmfestival van Cannes werd de film beloond met een minutenlang durende staande ovatie.

Niemand in de stad

  • Duur: 102 min
  • Genre: Drama

Een coming of age over vriendschap, verlangens en volwassen worden. In het niemandsland tussen jeugd en volwassenheid biedt alle gelegenheid om jezelf te heruitvinden, maar juist in die overvloed aan ruimte is het lastig zoeken naar je identiteit.

Drie jonge vrienden worden met vallen en opstaan volwassen tijdens hun studententijd in Amsterdam. Een plotselinge dood binnen de vriendengroep zet daarbij alles op scherp. In deze turbulente periode proberen de jonge mannen los te komen van hun ouders en achtergrond, ervaren zij wat de betekenis is van vriendschap en ontdekken ze wie ze werkelijk zijn.

‘Niemand in de Stad’ is de debuutspeelfilm van regisseur Michiel van Erp (‘MH17: Verdriet van Nederland’, ‘Ramses’). De film is gebaseerd op de gelijknamige roman van Philip Huff, die tevens het scenario schreef samen met Marnie Blok. Eind september beleeft de film zijn première op het Nederlands Film Festival.

★★★★ ‘Een film die verrast, bedroeft en vertedert’ NRC Handelsblad
★★★★ ‘Knappe regie van Michiel van Erp. De jonge acteurs maken zonder uitzondering indruk’ De Volkskrant
★★★★ ‘Een energiek speelfilmdebuut met frisse en overtuigende personages’ VPRO Cinema
★★★★ ‘Niemand In De Stad is een ademloze, fantastische filmervaring' Troskompas

Dogman (2018)

Marcello bezit een hondentrimsalon in een vervallen buitenwijk aan de Italiaanse kust. Hij is een bescheiden man, houdt van zijn werk en wordt zeer gewaardeerd door zijn buurtgenoten. De rust in de wijk wordt verstoord als Simone, een ex-bokser verslaafd aan cocaïne, vrijkomt en de buurt terroriseert. De onzekere Marcello laat zich door Simone meeslepen in een spiraal van geweld. Wanneer Marcello zich voor de zoveelste keer verraden ziet door Simone, is de maat vol en begint hij te zinnen op wraak. Dogman is de nieuwe film van Matteo Garrone, de maker van Gomorra. Marcello Fonte won voor zijn rol de Gouden Palm voor Beste Acteur op het Cannes Filmfestival.

★★★★ ‘Fascinerend’ ‘Even vertederend als komisch’ de Volkskrant
★★★★ ‘Een geweldige rol van Marcello Fonte’ NRC
★★★★ ‘Matteo Garrone toont in Dogman het theatrale in het alledaagse en de machteloosheid van eenvoudige mensen’ Trouw
★★★★ ‘Boeiende, sfeervolle en vooral menselijke misdaadvertelling' De Telegraaf
★★★★ ‘Verpletterend drama’ ‘Keihard en confronterend, betoverend en hilarisch’ VPRO
‘Alleen al het decor is minstens twee bioscoopkaartjes waard’ Het Parool
‘Garrone grijpt als een pitbull de kijker bij de keel’ De Filmkrant

3 Days in Quiberon (3 Tage in Quiberon) (2017)

  • Duur: 119 min
  • Genre: Drama

Portret van Romy Schneider, met de spanningen tussen haar privéleven en haar openbare bestaan. In 1981 brengt de beroemde Duitse actrice Romy Schneider drie dagen door in het kleine Franse kuuroord Quiberon in Bretagne met haar beste vriendin Hilde, om zich daar voor haar volgende filmproject voor te bereiden. Ondanks haar negatieve ervaringen met de Duitse pers, stemt Romy Schneider in met een interview met Michael Jürgs, verslaggever voor het tijdschrift Stern en fotograaf Robert Lebeck. Tijdens deze drie dagen ontstaat een kat- en muisspel tussen de journalist en de actrice. Deze speelfilm is gebaseerd op echte gebeurtenissen in het leven van Romy Schneider.

I am not a witch (2017)

  • Duur: 92 min
  • Genre: Drama

Na een incident in haar dorp wordt de 9-jarige Zambiaanse Shula beschuldigd van hekserij. Tijdens de korte rechtszaak wordt ze schuldig bevonden en verbannen naar een heksenkolonie. Haar nieuwe leven bestaat uit werken op het land met de andere heksen en als een attractie te worden bekeken door toeristen. Shula's lot lijkt te verbeteren als meneer Banda zich over haar ontfermt om 'samen zaken te doen' en de publiciteit met haar opzoekt. Terwijl haar leven besloten lijkt, staat het jonge meisje voor de keuze: haar lot als heks accepteren of het risico nemen en voor vrijheid kiezen.

The Children Act (2017)

  • Duur: 105 min
  • Genre: Drama

Fiona Maye (Oscar®- winnares Emma Thompson) is een gerespecteerd rechter van het Hooggerechtshof waar ze bekendstaat om haar professionele en weloverwogen uitspraken binnen het complexe familierecht. Wanneer haar huwelijk met Jack (Stanley Tucci) lijkt te bezwijken onder haar toewijding voor het vak stort Fiona zich op een ingewikkelde zaak. De 17-jarige Adam (Fionn Whitehead, Dunkirk) heeft leukemie en zal zonder een bloedtransfusie niet lang meer leven. Vanwege zijn geloof als Jehovah’s getuige weigert Adam de noodzakelijke medische hulp te accepteren. Fiona moet besluiten of hij te jong is om zelf over leven en dood te beslissen of dat het recht op vrije wil toch zwaarder weegt. Haar uitspraak heeft hoe dan ook grote gevolgen voor hen beiden. The Children Act van regisseur Richard Eyre (Notes on a Scandal) is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Booker-Prize winnaar Ian McEwan ('Atonement'), die tevens het scenario schreef voor de film

Frankenstein (1931) (1931)

Klassieker over een doorgedraaide wetenschapper die een monster creeert. Mede door de fantastische make-up zet Boris Karloff een geweldige rol neer. De film behoort tot een illuster rijtje van beste films uit de filmgeschiedenis. Journalist/musicus Kevin Toma maakte ter gelegenheid van de 200ste verjaardag van de oorspronkelijke roman van Mary Shelley bijzondere muziek. Op subtiele wijze benadrukt hij het tragische aspect van het verhaal waardoor het monster menselijker en sympathieker wordt. “Ik wilde mijn muziek vooral iets onwerelds en weids geven met veel strijkklanken die niet alleen in het verhaal maar ook in de fysieke expressieve wereld van de film opgaan.”, aldus Toma. De muziek wordt live uitgevoerd aan de piano-synthesizer in combinatie met een ingetogen compositie van samples en soundscapes. Tevens houdt Toma de inleiding en een nagesprek met de zaal.

BlackKkKlansman (2018)

Regisseur Spike Lee is terug met de provocerende film BlacKkKlansman, gebaseerd op het leven van Ron Stallworth. Deze politieman uit Colorado Springs slaagde er als eerste Afro-Amerikaanse agent in om te infiltreren in de Ku Klux Klan. Detective Stallworth (John David Washington) en zijn partner Flip Zimmerman (Adam Driver) wisten tot in de hoogste kringen van de KKK binnen te dringen. Hun doel was de plannen van deze geheime, extremistische organisatie om de macht over te nemen in de stad, te dwarsbomen. Spike Lee (Inside Man, Malcolm X, Do the Right Thing) vertelt op zijn kenmerkende directe, maar tevens humorvolle wijze dit ongelooflijke verhaal dat je in de meeste geschiedenisboeken niet tegenkomt. Geproduceerd door het team achter het Oscarwinnende Get Out. BlacKkKlansman is geproduceerd door Sean McKittrick en Raymond Mansfield namens QC Entertainment, door Jason Blum namens Blumhouse, door Jordan Peele namens Monkeypaw, door Spike Lee zelf, en door Shaun Redick. Edward H. Hamm Jr. van QC trad op als uitvoerend producent.

The happy prince (2018)

  • Duur: 85 min
  • Genre: Drama

Ooit was de flamboyante Oscar Wilde een van de meest geliefde auteurs van Engeland, maar nadat zijn openlijke homoseksualiteit hem in de gevangenis had gebracht, belandde hij op een zijspoor.
Als hij is vrijgelaten probeert hij nog halfhartig zijn oude leventje bij zijn vernederde vrouw op te pakken, maar als zij hem de deur wijst vlucht hij naar Parijs. Straatarm en ziek brengt hij daar zijn dagen door met Lord Alfred “Bosie” Douglas, zijn minnaar en de reden van zijn gevangenschap. Tijdens die periode is zijn lichaam verzwakt, maar hij is nog altijd scherp van geest. In het laatste tragische hoofdstuk van zijn leven observeert Wilde zijn eigen falen met ironische afstand en beschouwt hij zijn herinneringen en verhalen met onthechting en humor.

The Place (2017)

  • Duur: 105 min
  • Genre: Drama

Een mysterieuze man zit dag in dag uit aan een tafeltje in de bar The Place. Hier ontvangt hij zijn ‘klanten’, die hem vragen hun soms onmogelijke wensen te realiseren. Een mooier uiterlijk, een kind genezen, weer kunnen zien, God hervinden…de zwijgzame man ontvangt de meest uiteenlopende verzoeken. In ruil voor zijn hulp vraagt hij deze mensen iets voor hem terug te doen. Wanhopig in hun zoektocht naar hervonden geluk zijn zij soms bereid een hoge (morele) prijs te betalen. Hoeveel hebben ze er daadwerkelijk voor over om hun wensen uit te laten komen?

Tiempo compartido (2018)

  • Duur: 96 min
  • Genre: Drama

Eva (Cassandra Ciangherotti) en Pedro (Luis Gerardo Méndez) denken met hun dochtertje een heerlijk weekje door te gaan brengen in Vistamar, een all-inclusive vakantieresort. Maar al snel blijkt er iets niet te kloppen. Pedro's persoonlijke demonen komen tot leven in de vorm van een ander, mysterieus gezin. Ondertussen zal Andres, een animator in een hotel, moeten accepteren dat het thuis helemaal mis loopt, na het tragische verlies van zijn zoon.

Plaire, Aimer et Courir Vite 16+ (2018)

  • Duur: 132 min
  • Genre: Drama

Hoe veel moed is er nodig om lief te hebben? Plaire, aimer et courir vite vertelt over twee mannen die worstelen met hun onverenigbare ideeën over de liefde. Het is 1993. Jacques (Pierre Deladonchamps uit L’Inconnu du l'ac en Le fils de Jean) is een enigszins bekende schrijver, die met zijn zoontje in een Parijs appartement woont, maar niet goed weet hoe het leven verder moet. Hij ontmoet Arthur (Vincent LaCosta), beginnend filmmaker van begin twintig, die graag het gezapige bestaan in Bretagne wil ontvluchten. Kunnen liefde en passie afstand en leeftijd overbruggen? Als Arthur eindelijk in Parijs is, verliest hij zich in het heden. Maar Jacques durft daar niet aan toe te geven en ziet een liefde die geen toekomst heeft. Plaire, aimer et courir vite werd geselecteerd voor de Officiële Competitie van het Cannes Filmfestival.

Tampopo

De geliefde klassieker ‘Tampopo’, die zijn tijd ver vooruit was, is digitaal gerestaureerd terug op het witte doek. Een verrukkelijke en onvergetelijke Japanse komedie, waarin alles wat het leven de moeite waard maakt wordt gevierd en bezien vanuit voedsel. Met zijn vrolijke vermenging van filmgenres en overweldigende aandacht voor eten verenigt regisseur Jûzô Itami filmliefhebber en foodie en brengt hij een lach op ieders gezicht.

Eetcafé eigenaar Tampopo staat er alleen voor sinds haar man overleed. Haar Ramen (Japanse noedelsoep) is niet best en haar eetcafé lijkt op sterven na dood. Een rondtrekkende vrachtwagenchauffeur en zijn hulpje trekken zich haar benarde situatie aan en besluiten haar te helpen. Samen beginnen ze aan een epische zoektocht naar de perfecte Ramen. Eten wordt schaamteloos en met veel gevoel voor humor verbonden aan seks, liefde, de dood, maar ook aan bioscoopbezoek, het genot van streven naar perfectie en het belang van aandacht voor alles wat je doet. Meerdere verhaallijnen lopen door elkaar. Onvergetelijk sensueel zijn de erotische avonturen van de gourmet gangster en zijn lief. Hilarisch en soms wonderschoon zijn de sequenties over hoe etiquette en rituelen ons leven en ons eten bepalen. Alles komt samen in het ongegeneerd romantische hoofdverhaal.

Den Skyldige (The Guilty) (2018)

  • Duur: 85 min
  • Genre: Drama

Een zenuwslopend spannend debuut waarin politieagent Asger Holm vanuit de alarmcentrale de jacht opent op een ontvoerder.

In een meldkamer van de alarmcentrale beantwoordt Asger Holm een noodoproep van een ontvoerde vrouw. Wanneer de verbinding plotseling wordt verbroken begint de zoektocht naar de vrouw en haar ontvoerder. Met zijn telefoon als enige hulpmiddel begint Asger aan een race tegen de klok om de vrouw te redden. Al snel blijkt dat het misdrijf waar hij mee te maken heeft, veel groter is dan hij eigenlijk dacht.

The third murder (2017)

Prachtig gestileerd moordmysterie van de Japanse regisseur Hirokazu Kore-Eda (‘Like Father, Like Son’, ‘After the Storm’) die onlangs de Gouden Palm voor Beste Film won op het Cannes Filmfestival met 'Shoplifters'. Een advocaat verdedigt een moordverdachte die al heeft bekend, maar gaat twijfelen door wat hem allemaal wordt verteld. Hoe betrouwbaar zijn de getuigen en doet de waarheid er eigenlijk toe?

Advocaat Shigemori neemt de verdediging van moordverdachte Misumi op zich. Aangezien Misumi bekend heeft en al eerder voor moord veroordeeld werd, wacht hem de doodstraf. Shigemori kan eigenlijk niet veel meer voor hem doen. Maar dan brengen de getuigenissen van de familie van het slachtoffer en die van Misumi hem aan het twijfelen over de eerdere bekentenis van zijn cliënt. De advocaat trekt eropuit om te onderzoeken wat er echt is gebeurd, maar bij iedere nieuwe openbaring neemt zijn verwarring alleen maar toe.

Regisseur Hirokazu Kore-eda schept een intrigerende puzzel, die ons een spiegel voorhoudt over recht en gerechtigheid. De film won zes Awards bij de belangrijkste Japanse Academy Prizes, waaronder die voor Beste Film en Beste Regie.

Inschrijven nieuwsbrief

mod_ccnewsletter/default.php
Naam:
Email:

U bent bezoeker

Maandag, 17 December 2018

 

Privacyverklaring

Twitter

mod_wdstwitterwidget/default.php
Wees er zondagavond bij! Dan vertonen we deze docu met prachtige muziek van operazangeres Maria Callas, plus niet e… https://t.co/4ZCB7x3IZ7
We hebben weer een nieuwe reeks films/docu's in de aanbieding! Vanaf dinsdag zijn Blackkklansman, Frankenstein, The… https://t.co/xyHubb84K7
Third Floor Webdesign Eindhoven